Een moestuin, ontdekkingspad, waterpomp met waterloop, blote voetenpad, voetbalveld met natuurlijke omheining, boomstammenpad, buitenlesplek en een amfitheater, een verkeersplein, modderkeuken, grote zandbak, zandkuil met diverse klim- en speeltoestellen en sportveld (voor o.a. basketbal): met dit prachtige plein hebben we het buitenonderwijs, in combinatie met bewegend leren en ontdekkend leren, volledig omarmd en opgenomen in onze visie op onderwijs.

Dit alles is wekelijks zichtbaar binnen ons thematisch onderwijs. Zo hebben we bijvoorbeeld buitendictees, loopspellen, levend ganzenbord, tikspellen en nog veel meer. Deze werkvormen zetten we in voor verschillende vakgebieden.

Creatieve lessen

Ook maken we voor lessen over meten vaak gebruik van natuurlijke materialen die buiten te vinden zijn, gebruiken we regelmatig natuurlijke materialen voor creatieve lessen. Groep 1-2 heeft een beweegkrat als keuzemateriaal.

Wij zorgen ervoor naar kinderen toe, dat de basis meer dan op orde is. De kinderen worden actief betrokken bij het formuleren van hun eigen doelen en er is ruimte voor onderzoekend en actief leren.

Ivo Gerritsen, directeur